Keresés

Részletes keresés

gigabursch Creative Commons License 1 órája 0 0 140091

Keresd elő a néhai jobbik néhai főpolgármester jelöltjének, Fehér Zsoltnak a választási programját a 2010-es választásokhoz kapcsolódóan.

Utána ítéld meg Vitézyt meg az összes többit.

Előzmény: csecsaba2 (140088)
KZX003 Creative Commons License 23 órája 0 0 140090

Tavaszi és téli együttállásos fotókkal frissült a Balatoni Hajók Képtára!

csecsaba2 Creative Commons License 1 napja 0 1 140089

Köszi!

 

Ebben igazad van, de a két pályaudvar ezen két vágánya már lehetne sülyszett is, ez a vonatnál ugye nem 3 m/emelet. Van rá példa több évtizeddel korábbról a repterek környékén a világban. 

 

A vonathosszokból kiindulva értelmetlen lenne az állomás. Bár, az M4 állomáshalmozása is bebizonyította (a balatoni új hajókhoz hasonlóan), h van értelmetlen megrendelői kívánság. (a Gellért tér/Közvágóhíd és a MZs Körtér/Újbuda kp-nál is elég lett volna 1-1 megálló 2-2 kijárattal. Rövidebb menetidő és kisebb kialakítási költség.

Előzmény: scsabi (140079)
csecsaba2 Creative Commons License 1 napja 0 1 140088

- biztos rohadt drága, kb, mint egy metró

 

De a fej pályaudvarok terheit lehet csökkenteni, az elővárosi vonatok nem a város szélén tennének le, hanem a városban. Aki Vácról jön, annak rövidebb idő lehet (nem ismerem percre pontosan) bejönnie Vácról, mint a Nyugatiból tovább menni Kelenföldre. És vice-versa a Szfv/Érd irányból is. Hasonló probléma, mint a Közvágóhídról bemenni a városba. (ennél kisebb, de ilyen jellegű, az Őrsön leszállni a HÉV-ről-aluljáró le-át-fel-metró. Bár ismereteim szerint semelyik utazás támogató alkalmazás nem javasolja, de a Kelenföld-déli 7 perc vonattal, ez nem csak egy hajszállal több a 139-esel. A Déli-Nyugati vonat lenne 3 perc, míg most negyed óra + várakozások. 

 

politikai színektől mentesen, ebben magasan Vitézi a legösszeszedettebb.  Ha nincs elővárosi közlekedés, akkor az agglomeráció autóval fog bejönni, választási lehetőségek hiányában.  (a Ráckevei HÉV 8 megszűnt megálló hely mellett vagy 15 perccel lassabb lett 50 év alatt, ez nem egy kedvező alternatíva :-().

Előzmény: Una Vestrum (140075)
csecsaba2 Creative Commons License 1 napja 0 1 140087

A korábbi fővárosi bérlet is jó volt mindenhova, csak elszámolási vita volt. Ez talán 2019 ősze óta van, korábbi tapasztalataim nincsenek, azóta használták a gyerekeim. 

 

(avagy, azok, akik nem beszélnek, mert az arcuk nem fér az asztalhoz, avagy mindkét oldal, soha nem fog tudni megbeszélni semmit. Mostani alku meg a ki tud nagyobbat mondani választás előtti propaganda része)

 

off: kivételesen ennek élvezője a családom vagy havi 20 eFt értékben

Előzmény: gumidani (140071)
offroadgangster Creative Commons License 1 napja 0 0 140086

Én szorítok, hogy sok legyen az az unalmas óra. Persze csak poztív értelemben ;)

Előzmény: guberavera (140062)
csecsaba2 Creative Commons License 1 napja 0 2 140085

Ez KRESZ szabály (országgyűlési döntés),  rossz használat meg az útfenttartó felelősége. 

 

A sima egyirányúban (mindkét oldalon táblával nem jelöltben) meg nem szabad, ez a biciklisek közötti hülyék felelőssége. 

Előzmény: mosogep-szerelo (140065)
offroadgangster Creative Commons License 1 napja 0 0 140084

"a napközbeni autós közlekedés meg nem lassult a fenti évtizedhez képest, sőt, van, h napközben üres a város a sok lezárt sáv ellenére"

Átlagban kb 2-3 havonta járok BP-n, általában hétvégente. A Nyugatitól a Deák térre eljutni, ami nem hosszú táv, 45-60 perc is lehet, és ez a sávlezárásnak illetve a jelzőlámpák beállításának köszönhető. Néha az autósok is tehetnek a lassú haladásról, mert inkább alszanak a volán mögött, minthogy figyelnének...

 

Előzmény: csecsaba2 (140068)
csecsaba2 Creative Commons License 1 napja 0 2 140083

Ez sajnos egy borzasztó szokás, h a járdán tekernek a nők, ami még rosszabb, h a hülye gyerekek - általában hatalmas pofával - meg össze vissza.

 

Ettől én is ki vagyok akadva, gyalogosként-kerékpárosként-gépjárművezetőként. 

 

Sajnos, ez is olyan, mint a szelektív gyűjtés. 80%-nak évekig kell tanulnia és bátorságot gyűjtenie, 10% bebizonyítja, h értelmes használat nélkül is tud élni, az utolsó 10 % meg kimondottan gonosz és fodítva használja. 

 

Alkotás utca - 13. kerület és Alkotás utca - Zugló viszonylat. 10-15 között 20-ból 19 dugómentes, laza áthajtás.

Előzmény: gumidani (140070)
offroadgangster Creative Commons License 1 napja 0 0 140082

Ezen az FB oldalon néha-néha van a DOBRA-ról is kép: https://www.facebook.com/brodoviurijeci

 

A másikat Splitben láttam, ez az oldal sajnos nem foglalkozik, csak a Fiume környéki hajós dolgokkal.

 

(eddig) ismeretlen daru Splitben a hajógyárban:

 

DOBRA a fiumei kikötőben:

 

A képek 2 hete készültek, Húsvétkor. Sajnos a fényviszonyok nem nagyon kedveztek egyik napon sem :/

 

Egy dolgot vettem észre, a regiszter úgy említi ezt a típust, mint önjáró darut, de amelyikről van fent kép, azt mindegyiket tolják, vagy vontatják. Gondolom, a főgépek már rég nem üzemképesek egyik, még üzemelő példányban sem...

 

 

Előzmény: riversea (140067)
tehtube Creative Commons License 1 napja 0 0 140081

Egy másik a szerzőtől

Előzmény: tehtube (140080)
tehtube Creative Commons License 1 napja 0 0 140080

Ma készült

Előzmény: Didore1 (140073)
scsabi Creative Commons License 1 napja 0 1 140079

Nagyonoff

 

Igazi közlekedésbaráthoz méltóan húzgáljunk színes vonalakat valami térképfélére:

 

Előzmény: scsabi (140078)
scsabi Creative Commons License 1 napja 0 1 140078

Igen, ezekkel szokták a gyanútlan közönségnek eladni ezt az ötletet. A leírt megtakarításokból kb. 250 év alatt térülne meg a beruházás. Mert nem lesz ez olcsó. A budai oldalon 2,5 km-en kell kb. 55 m-t ejteni a vonalat a Duna alatti átvezetéshez, majd 1800 m-en 30 m-t emelni. Mindezt két, tízméteres csőben a budapesti nem túl egyszerű talajviszonyok között, a Magyarországon még sosem alkalmazott TSI SRT összes csillagszórójával együtt. Továbbá ilyen függőleges vonalvezetés mellett középállomást nem nagyon tudok elképzelni, hacsak nem a Duna alatt.

Előzmény: zjakabfi (140076)
jakyg Creative Commons License 1 napja 0 0 140077

A Déli és a Nyugati fejpályaudvarból átmenő lenne. Persze ennyit ez nyilván nem ér meg.

Előzmény: Una Vestrum (140075)
zjakabfi Creative Commons License 1 napja 0 1 140076

Martonvásarról Monorra senki, de Monorról Martonvásárra...

 

Bpen belüli vasuti közlekedés metróként,szerelvényfordulók és idejük csökkentése, fejpalyaudvarok megszüntetése.

Előzmény: Una Vestrum (140075)
Una Vestrum Creative Commons License 1 napja -1 1 140075

- Déli-Nyugati vonataluljáró

 

Aki ért hozzá, okosítson ki, hogy hányan járnak Martonvásárról Monorra napi szinten dolgozni.

Vagy egyáltalán mi a vezérfonala ennek az elképzelésnek?

Előzmény: csecsaba2 (140069)
edesviz Creative Commons License 1 napja 0 0 140074

A leírás szerint 22% kos hatékonyság nöcvekedést értek. A lapátokvezérlése nem tünik olyan bonyolultnak, ha egyet tud a rendszer vezérlni, akkor a többi a megfelelő késleltetéssel kapja a veérlést. A vezérlő motorok pedig lehetnek egyenáramú kefe nélüli motorok. Ilyenek dolgoznak az elektromos autókban.

 

Előzmény: rezgaras (140066)
Didore1 Creative Commons License 1 napja 0 0 140073

Ez a kép mikor készült?    Kösz.

Előzmény: tehtube (140072)
tehtube Creative Commons License 1 napja 0 0 140072

Budáról is kettőslátást okozott, de Varga Ákos jobb helyen volt. Csakúgy, vagy érdekesebb okból teszi tiszteletét?

gumidani Creative Commons License 1 napja -2 2 140071

"sajnos, a kormány egyáltalán nem támogat semmit, a főváros-agglomeráció közlekedés ügyben......

.......csoda, hOGY végre van bérlet átjárhatóság."

Nézzen utána annak, hogy az ön szerint csodás közös használhatóságú vármegyei-budapesti bérletet ki is kezdeményezte! Segítek. Lázár János miniszter.  

 

Előzmény: csecsaba2 (140069)
gumidani Creative Commons License 1 napja -1 3 140070

Persze. Csak én látom azt, hogy az egy forgalmi sávra szűkített nagykörúton csúcsidőkon kívül is araszolgat az autósor. Én meg a járdán szagolom a mesterségesen felduzzasztott forgalom termelte kipuffogógázokat. 

 

"És végre lehet tekerni is. A tekerők száma iszonyatosan nőtT." 

Pl. a nagykörúton - üres biciklisávok mellett - a gyalogjárdán.  

Köszönöm szépen az ilyen "fejlődést"!

 

"a napközbeni autós közlekedés meg nem lassult a fenti évtizedhez képest, sőt, van, h napközben üres a város a sok lezárt sáv ellenére"

Nem tudom, hogy ön melyik városban él. Nekem ellenkezőek a tapasztalataim.

Előzmény: csecsaba2 (140068)
csecsaba2 Creative Commons License 1 napja -3 1 140069

sajnos, a kormány egyáltalán nem támogat semmit, a főváros-agglomeráció közlekedés ügyben, sőt, kimondottan ártalmas. 

 

Aki dél Budára 4 sávos autópálya hidat tervez a semmibe..., még szerencse, h nincs rá pénze.

 

igen, nagy hiányok vannak, amihez összefogás kellene a kormány-főváros-agglomeráció közt:

- M0 befejezése

- utazható idejű HÉV-ek, amik átszállhatók

- Déli-Nyugati vonataluljáró

- M4 kivitele az Auchan-Tesco parkolók alá, és ott egy értelmes méretű P+R parkoló, nem pedig néhány 10 helyes   

 

csoda, h végre van bérlet átjárhatóság.

Előzmény: mosogep-szerelo (140065)
csecsaba2 Creative Commons License 1 napja -1 1 140068

a 2005-2015-höz képest mind a délnyugati negyede a városnak gyorsult tömegközlekedésben, igaz ezt a fonódó alapozta meg. 

 

És végre lehet tekerni is. A tekerők száma iszonyatosan nőt. Most télen tekertek annyian, mint 20 éve nyáron. Igaz, h biciklis barát tél volt.

 

a napközbeni autós közlekedés meg nem lassult a fenti évtizedhez képest, sőt, van, h napközben üres a város a sok lezárt sáv ellenére

Előzmény: gumidani (140064)
riversea Creative Commons License 2 napja 0 1 140067

Sajnos részletes információval ezekről a darukról nem rendelkezem, de a DOBRA-t 2022.07.26.-án reggel lefilmezten, amint Kraljevicára (Porto Re) érkezik. Utána pedig nem sokkal egy szupercella ért oda. Feltöltöttem a YouTube-ra:

https://www.youtube.com/watch?v=uFvGaPzs7LM

 

Előzmény: offroadgangster (140046)
rezgaras Creative Commons License 3 napja 0 0 140066

Jó lenne tudni, hogy az eredeti Voith-Schneider mekkora piaci részesedést szerzett magának. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy a kikötői boxereken és kompokon kívül nem sokan használták. A Theodor Körner valójában egy technológiai demonstrátor volt, de valahogy senkit sem győzött meg. Erős a gyanúm, hogy egyértelműen rosszabb a hatásfoka, mint egy hagyományos hajócsavaré.

 

Ez az újítás kiküszöböli az excentert. Persze jóval bonyolultabb, minden lapátot egy saját motor mozgat. Viszont lehet vele az összes lapátot egy irányba állítani és akkor alig van menetellenállása. Tehát orrkormányként (bow thruster) jól használható (menetben hosszirányba fordítják az összes lapátot).

Előzmény: edesviz (140063)
mosogep-szerelo Creative Commons License 3 napja -3 1 140065

Ha a budapestieknek volna egy csöpp eszük ahelyett, hogy sárga csíkokat húznak az úttestre megkövetelnék a (mindenkori) kormánytól, hogy fejezze be a körgyűrű (M0) építését! 

Áááá! Reménytelen!

 

Ui: Az nagy ötlet volt, hogy egyirányú utcában a biciklisek jöhetnek szemből! Gratulálok! 

Előzmény: csecsaba2 (140057)
gumidani Creative Commons License 3 napja -2 7 140064

"végre lehet közlekedni autó nélkül is"

Ezt komolyan tetszik gondolni? Eddig sem volt semmi akadálya. A közösségi közlekedés szolgáltatásai egy jottányival sem bővültek. Magam évtizedek óta nagyon jól közlekedek a városon belül autó nélkül. Kizárólag akkor szerepel az autóm, ha nagyobb terjedelmű tárgyakat viszek. Mindehhez semmi szükségem nem volt és nincs a biciklisgeci garázdálkodására. 

 

Előzmény: csecsaba2 (140057)
edesviz Creative Commons License 3 napja 0 1 140063

Akit a Voith Schneider érdekelt. ABB modernizálta: https://newatlas.com/marine/abb-dynafin-marine-propulsion/

guberavera Creative Commons License 4 napja 0 1 140062

Az úszódaruk elég hiányosan vannak fölvéve a regiszterbe. Unalmas óráimban próbálom pótolni :)

 

Előzmény: offroadgangster (140046)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!